De auto's van Team Kleinjan Racing



Skoda Fabia WRC
 
VW Golf Oettinger 16s
 
Porsche 964 RSR
     

Merk
Skôda

Type
Fabia WRC

Gewicht
1230 kg

Bouwjaar
2005

Kenteken
24-XF-RL

Afmeting (lxb)
4002 x 1770 mm

Wielafstand
2462 mm

Cilinderinhoud
1997 cm3



Motor
Viercilinder DOHC 20v met Turbo

Inlaat


Uitlaat


Versnellingsbak
6-bak sequentieel half-automatisch

Koppeling
3 schijven carbon

Boring
82,5/93,5 mm

Aandrijving
Permanent 4wd met actieve diffs

Max. vermogen
220/300 kW/s bij 5500 rpm

Max. koppel
700 Nm bij 3500 rpm

0-100 km/u
3,9 sec



Topsnelheid

220 km/u

Wielen
8,0 J x 18" (asfalt)
7,0 J x 16" (gravel)
5,5 J x 16" (sneeuw)

Banden
Michelin en Kumho

Remmen (luchtgekoelde schijven)
378/28 (asfalt voor)
355/28 (asfalt achter)
304/28 (gravel voor)
304/25 (gravel achter)

Ophanging
McPherson

Schokbrekers
Gas hydraulisch instelbare Reigers



Paspoort

Merk
Volkswagen

Type
Golf 1 Oettinger 16s

Gewicht
860 kg

Bouwjaar
1981

Kenteken
NN-59-XJ

Afmeting (lxb)


Wielafstand


Cilinderinhoud
1600 cm3



Motor
1600 16v

Inlaat
4 x 48 mm gaskleppen

Uitlaat
Sebring 4 in 1 58 mm

Versnellingsbak
VW Motorsport

Koppeling


Boring


Aandrijving


Max. vermogen
ca. 200 pk

Max. koppel


0-100 km/u




Topsnelheid



Wielen
15"

Banden
Michelin

Remmen
4-pots AP

Ophanging


Schokbrekers
Proflex



Ontwikkeling

De Golf 16s is in de jaren 80 ontwikkeld
door Oettinger en alleen in Zwitserland en Frankrijk officieel door de Volkswagen importeur op de markt gebracht.

Los van een aantal kleine uiterlijke
kenmerken zaten de wijzigingen,
ten opzichte van het standaard model
GTI, met name in de motor. Deze is uitgevoerd met een speciaal door
Oettinger ontwikkelde 16 klepper
cilinder kop die zijn sporen in
de motorsport al had verdiend.

Daarnaast is er een speciaal in- en
uitlaat spruitstuk ontwikkeld die deze
motor zijn bijzondere kenmerk geeft.

Standaard levert deze motor al een
slordige 145 pk wat voor die tijd
behoorlijk uniek was.

Doordat deze auto officieel op de markt
is gebracht, had Volkswagen de mogelijkheid deze te homologeren voor
de rallysport.

Echter in deze homologatie wordt voor
wat betreft inlaat, ontsteking en uitlaat
niets aangegeven, waardoor ons
de mogelijkheid geboden word hier
de modernere varianten voor te
gebruiken, die veel weg hebben van
de technieken die ook in de hedendaagse kitcars gebruikt worden.

Al met al staat dit garant voor hoge toerentallen en veel vermogen.

Merk
Porsche

Type
964 RSR (watergekoeld)

Gewicht
1130 kg

Bouwjaar
1990

Kenteken
PV-PP-21

Afmeting (lxb)
370 x 169

Wielafstand


Cilinderinhoud
3400 cm3



Motor
3,4 liter 6 cilinder watergekoeld

Inlaat


Uitlaat


Versnellingsbak
Porsche 6 versnellingen

Koppeling


Boring


Aandrijving


Max. vermogen
ca. 320 pk

Max. koppel
ca. 400 NM

0-100 km/u


Topsnelheid



Wielen


Banden


Remmen
378 mm 6 pots GT3

Ophanging


Schokbrekers


Ontwikkeling